[warm up]   [my number 1 rule]   [wat is jouw doelstelling]   [your best friend]   [KEEP IT SIMPLE & COOL]   [train like an athlete]

 

 
 
 
 
 
Home > Start here > Stuff you should read > Listen to your trainer 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10                               Search this website / Newsletter / Contact
 
 
 

 

  De gym rulez 

  Arnold and more rules

  My rule number 1

  Alphabet of training

  Rust en herstel 

 ▪ Resultaatgericht trainen

 ▪ Core strength training

ONDERDEEL VAN DE GYM RULEZ; DE TECHNIEK


 

 

De basis van trainen en van bewegen;

 

Eerst de techniek, daarna de progressie en vervolgens de overload!

 

Bij het trainen van een lichaam moet je altijd starten bij de basis om functioneel te kunnen bewegen. Als de basis niet goed is kun je vele

oefeningen niet goed uitvoeren en hierdoor gaat het lichaam compenseren. Deze compensatie zorgt op langere termijn voor klachten en zelfs

voor flinke blessures. De basis van functioneel bewegen bestaat altijd uit de mobiliteit van gewrichten, flexibiliteit van spieren en lichamelijke

stabiliteit.

 

De techniek en uitvoering moet altijd perfect zijn!

 

Oefeningen goed en correct uitvoeren is altijd belangrijker dan de extra kilo's!

 

Feit is wel dat iedereen (zeker beginners) snel resultaat willen zien, maar hierdoor wordt vaak weer "de klassieke" fout gemaakt;

 

De oefening wordt met een te zwaar gewicht uitgevoerd waardoor het niet mogelijk is om een goede techniek te behouden. Met het oog op

resultaat is de uitvoering ook wel het laatste waar men zich druk om gaat maken. Besteed altijd (veel) aandacht aan de techniek en uitvoering

van een oefening en blijf dit doen! Altijd, want gemakzucht is helaas eerder aanwezig dan je denkt ...

 

Je kunt de beste coach ter wereld hebben en de meest effectieve programma's volgen maar bij een gebrek aan de juiste techniek en uit-

voering om een oefening correct te kunnen uitvoeren ben je slechts tijd aan het verspillen!

 

Het behalen van de benodigde herhalingen uit het trainingsschema is de doelstelling en het volgen van een progressie is onmisbaar maar maak

er ook een uitdaging van om deze herhalingen tot in perfectie uit te voeren! Breath, brace and lift!

 

Think technique, think quality!

 

En maak voor jezelf de uitdaging om oefeningen correct uit te voeren!

 

 

Gerelateerde artikelen;

 

Tha real gym rulez!

 

Caution! You are doing it wrong!

 

General physical preparedness fase

 

Eerst de techniek, dan de progressie en vervolgens de overload

 

De strength standards & de game changer

 

De grote drie oefeningen voor elke sporter

 

Sterker worden en spiermassa ontwikkelen

 

Kracht en explosiviteit

 

Warming up

 

Squat en deadlift

 

Rust en herstel

 

De-load week

 
 
 

 

Since 2008 PT-NIJMEGEN NETHERLANDS  - INFO@PT-NIJMEGEN.NL