[warm up]   [my number 1 rule]   [wat is jouw doelstelling]   [your best friend]   [KEEP IT SIMPLE & COOL]   [train like an athlete]

 

 
 
 
 
 
Home > Start here > Stuff you should read > Listen to your trainer 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10                
 
 
 

It's no rocket science to drop some weight and/or to just eat healthy!


 

 

Wat je moet weten;

 

We worden al jarenlang overspoeld met adviezen over wat we wel en niet moeten eten en drinken om gezond te zijn en ook te blijven.

 

De schijf van 5, Sonja Bakker, Dr. Frank, extra multivitaminen slikken, quinoa en andere superfoods eten en wel of geen vruchtensap drinken.

 

De tips, dieten en andere gezondheidshypes vliegen ons om de oren. Je zou denken dat we met al deze aanbevelingen er allemaal een stuk

gezonder op zijn geworden maar niks is minder waar, want hoe weet je nou met al die wijze raad wat echt goed voor je is?

 

Vergeet de vage filosofiŽn en de zoveelste modegril. Er bestaat niet ťťn pil, superfood of dieet dat alles voor je regelt.

 

Je moet het allemaal zelf doen, maar het wordt een stuk makkelijker met de juiste informatie.

 


 

To burn fat ...

 

 

Is de six-pack (afvallen, droger worden) jouw belangrijkste en/of voornaamste doelstelling?

 

Zo ja, dan is krachttraining een onmisbare factor ... maar jouw voeding is vele malen belangrijker!

 

You can't out-exercise a bad diet!

 

Maar alleen een goede voeding is niet genoeg ... je moet ook aan krachttraining doen!

 

See my point??

 

Voor zichtbare buikspieren (six-pack) moet je hťťl veel aandacht besteden aan de voeding maar krachttraining is onmisbaar!

 

En je moet niet streven naar perfectie want dit is zoeken naar falen!

 

Het is wel een vereiste dat je over (enige) discipline en doorzettingsvermogen beschikt!

 

Ik zal ook niet tegen je liegen en je vertellen dat het gemakkelijk is, maar toch is het eigenlijk ook wel heel eenvoudig.

 

Het is absoluut geen Ďrocket scienceí maar veel mensen maken het wel heel ingewikkeld.

 

Veel te ingewikkeld!

 

En er wordt teveel tijd besteed aan (kleine) details en aan de kilocaloriŽn!

 

Here's what you need to know ...

 

To burn fat, you of course need to get your diet in order, so eat animal protein and cruciferous vegetables with avocado or olive oil

whenever you're hungry, use workout nutrition and drink only water and (green) tea.

 

Once you've got your diet in order, you need to burn fatty acids by doing workouts that have a high metabolic cost, and the best

way to do that is to add a Tabata, a complex and metabolic finishers 3-4 days a week.

 

A shortlist in english

 

 

1. Get your diet in order.

 

2. Get your diet in order.

 

3. Lift (heavy) weights and add metabolic boosters* to your workouts.

 

4. Don't do regular cardio!

 

* Metabolic boosters zijn Tabata sets, een halter/dumbbell complex en/of ladders.

 

Klik hier voor meer informatie over dit onderwerp.

 

Het 'geheim' van een strakke buik zit hem dus vooral in je voeding. Je kunt je elke dag helemaal suf trainen, maar als je daarnaast niet

je voeding aanpast zullen je (sterke) buikspieren helaas verscholen blijven onder een laagje vet. Je kunt ook veel beter kijken naar je

lichaamssamenstelling met betrekking tot je spiermassa en vetpercentage dan naar het aantal kilo's op de weegschaal. 

 

How to start?

 

Eat real food!

 

 

Begin met een focus op groenten. Voornamelijk groene groenten, maar wees niet bang voor dingen zoals wortelen, paprikaís, radijs

en/of tomaten. Alles wat uit de natuur komt is een perfecte keuze!

 

Groenten zijn je beste vriend, alleen door het eten van groenten ga je niet automatisch afvallen, maar in heel veel gevallen neem

je veel volume tot je met veel vezels en micronutriŽnten (mineralen, vitaminen en spoorelementen) maar extreem weinig calorieŽn.

 

Daarna komen de eiwitten (vlees, vis en/of eieren) maar geen (pro) bodybuilder en/of forum members hoeveelheden.

 

Dat is onzin en altijd veel te veel!

 

Niemand heeft meer dan 150 gram eiwitten per dag nodig en in de meeste gevallen is 100 tot 120 gram (ruim) voldoende.

 

Ik weet dat het (misschien) moeilijk te geloven is, maar probeer het gewoon.

 

Vervolgens is daar het fruit (koolhydraten) en met name bessen zijn een prima keuze, maar het andere fruit is uiteraard ook okay.

 

Maar het is nu niet de bedoeling om een fruitverslaving te ontwikkelen want fruit bevat suiker (fructose/dextrose) en suiker is en blijft

suiker! Naast fruit moet je er ook voor zorgen dat je voldoende gezonde (onverzadigde) vetten binnenkrijgt, maar doe geen klont boter

in de koffie of ontbijt elke ochtend met ei & spek.

 

Het is misschien een leuke gedachte om bij een groep te horen en op de Paleo trein te springen maar het is geen slimme keuze.

 

Het lichaam heeft (zetmeelrijke) koolhydraten nodig voor brandstof en om te herstellen van trainingen.

 

Aardappelen, rijst en (glutenvrije) haver zijn allemaal goede opties.

 

En als je echt niet zonder brood kan dan mag dat ook.

 

Maar als je meer dan 10-15 kilo lichaamsvet wil verliezen dan is het verstandig om de (zetmeelrijke) koolhydraten de eerste weken te

vermijden om de bal aan het rollen te krijgen.

 

Eet overdag licht verteerbare voeding zoals (magere) eiwitten, fruit en groene smoothies.

 

Vanaf de namiddag kun je beter kiezen voor zwaardere stukken vlees (rood) en de zetmeelrijke koolhydraten.

 

Waarom deze methode?

 

Jouw energie level zal hoger zijn dan ooit te voren en je verbrandt/verbruikt vele kcal.

 

En vergeet niet dat je minder voedsel nodig hebt dan je denkt!

 

Bovendien, je kan beter te weinig te eten dan teveel!

 

Itís all pretty simple stuff!

 

Het gaat vooral om logisch nadenken!

 

Superfoods en supplementen zijn bijvoorbeeld geen wondermiddelen. Het kan prima als toevoeging als je daar het geld voor hebt,

maar je kunt beter kiezen voor groente, fruit, vlees en vis. Het draait om de voedingsstoffen die je opneemt. Mensen hebben

producten een naam gegeven, maar ons lichaam denkt niet van 'hť ik eet nu een Liga'. Het lichaam herkent koolhydraten,

eiwitten, vetten, mineralen, vitaminen en spoorelementen.

 

Keep it simple ...

 

Cause it ain't no rocket science ...

 

De broccoli

 

 

De broccoli is niet alleen erg gezond maar staat tegenwoordig ook symbool voor een gezonde en verantwoorde voeding. Immers,

geen enkel medicijn is zo krachtig bij mensen met een chronische ziekte als een goede voeding. Het wordt zelfs tijd dat huisartsen

de 'broccoli' gaan voorschrijven.

 

Wie gezond leeft, heeft een langer leven. Een ongezonde leefstijl ligt ten grondslag aan de ontwikkeling van veel chronische ziekten. Wat

ook blijkt: sport en bewegen leidt tot gezondheidsverbetering bij de top 10 van chronische aandoeningen, zoals diabetes, obesitas, hart-

en vaatziekten. Maar ook bij kanker en longaandoeningen. Een goede en verantwoorde voeding inclusief bewegen is een krachtig medicijn

zonder bijwerkingen en daarom moet iedereen dit toepassen en zouden artsen het moeten voorschrijven aan hun patiŽnten.

 

Meer informatie over de krachtige werking van broccoli;

 

 

Broccoli draagt bij aan het lichaam via een relatief hoge concentratie vezels, bŤta-caroteen, calcium en vitamine C, aangezien deze

voedingsstoffen belangrijke functies binnen het lichaam ondersteunen, zoals de spijsvertering, celreparatie en celbescherming.

 

Verder hebben onderzoekers aan de Universiteit van CaliforniŽ - Berkeley ontdekt dat bepaalde bestanddelen van broccoli (indolen,

glucosinolaten) het lichaam tegen kanker lijken te verdedigen. Ook zou broccoli tegen UV-licht beschermen, waarschijnlijk door de stof

sulforafaan. Deze indolen worden in de maag afgebroken en omgezet tot het bestanddeel 3,3-di-indolylmethaan (DIM).

 

DIM lijkt kanker een halt toe te roepen. DIM zou ook zorgen voor een verhoogde aanmaak van een bepaald eiwit dat kankercellen

doodt en voor een verminderde aanmaak van een ander eiwit, waarvan kankercellen juist een verhoogde concentratie nodig hebben

om te overleven. Een Brits onderzoek toont vermindering van risico op prostaatkanker met 400 gram broccoli per week in vergelijking

met een controlegroep met 400 gram erwtjes.

 

Onderzoekers van de universiteit van Warwick toonden aan dat koken of diepvriezen de gunstige werking met driekwart kan verminderen,

terwijl bij wokken, stomen of bereiding in de magnetron de werkzame stoffen worden behouden. De gunstige invloed van broccoli ter

voorkoming van prostaatkanker was al eerder aangetoond. Onderzoek toont ook een versterking van het immuunsysteem door het

bestanddeel di-indolylmethaan in broccoli.

 
 
 
 

 
Ä 29,95

 

Klik hier om vanuit BelgiŽ Project [FOOD] aan te vragen

 
 
 

 

Since 2008 © PT-NIJMEGEN NETHERLANDS  - INFO@PT-NIJMEGEN.NL