[warm up]   [my number 1 rule]   [wat is jouw doelstelling]   [your best friend]   [KEEP IT SIMPLE & COOL]   [train like an athlete]

 

 
 
 
 
 
Home > Start here > Stuff you should read > Listen to your trainer 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10                               Search this website / Newsletter / Contact
 
 
 

PRoject [EPTS]


 

Het EPTS systeem bestaat uit persoonlijke en effectieve trainingsschema's ontwikkeld vanuit een gedegen visie. Er ontstaat een vaste structuur middels de

schema's die elke zes tot acht weken worden aangepast. De sleutel tot succes is uitstekende begeleiding en effectieve (persoonlijke) trainingsschema's.

Hierdoor ontstaat een duidelijke structuur tijdens de trainingen.

 

Om resultaat te behalen moet je kunnen vertrouwen op een vaste structuur bestaande uit persoonlijke trainingsschema's als onderdeel van een systeem.

Het Eastside Performance Trainingssysteem is zowel een lichamelijk als mentaal trainingsprogramma, speciaal ontwikkeld voor mensen die resultaat willen

behalen. Sterker worden, het ontwikkelen van spiermassa, het verbeteren van de conditie en/of afvallen? Het EPTS systeem zal resultaat opleveren.

 

Honderden sporters hebben de afgelopen jaren het EPTS systeem met succes gebruikt! Ongeacht jouw niveau en doelstelling kun je altijd starten met dit

programma. Op willekeurige basis trainen is voor mij geen optie, ik werk met effectieve methoden en een goede opbouw bestaande uit verschillende fasen.

Snel en indrukwekkende resultaten zijn zeker mogelijk en kunnen eerder regel dan uitzondering zijn! De sporters die ik begeleid hebben allemaal een

persoonlijk trainingsschema opgesteld naar zowel korte als lange termijn doelstellingen.

 

Het mogelijk maken om jarenlang vooruitgang te boeken, zonder overtraind te raken is één van de belangrijkste principes waar dit systeem op gebouwd is.

Het stelt een minimum aan oefeningen en herhalingen op gespecificeerde percentages van je 3 RM (dit is het gewicht dat je maximaal drie keer kan

verplaatsen) maar spoort je aan om soms meer te doen. Teveel trainen en altijd trainen tot spierfalen leidt uiteindelijk tot stagnatie van je vooruitgang en

vergroot de kans op blessures.

 

Het EPTS systeem is veel meer dan een ‘trainingsschema’ voor 6-8 weken.

 

Het is een systeem gericht op een leven lang vooruitgang boeken.

 

ë

 

Wat maakt onze programma's uniek?

 

Vanuit onze visie ontwikkelen wij persoonlijke trainingsschema's ...

 

 

 

 

 

Het heeft geen zin om de sportschool op willekeurige momenten te bezoeken, naar binnen lopen en wat om je heen kijken om op zoek te gaan naar de apparaten die niet bezet zijn om dan vervolgens toch altijd maar weer in de normale routine te vervallen.

 

Dit zijn de standaard machines, veelal zittende oefeningen, wat cardio op een lage intensiteit en de krachttraining bestaat niet uit oefeningen met losse materialen maar uit machines. Daarbij gebruik je dezelfde gewichten week in, week uit en maand na maand doe je hetzelfde. De uitkomst is veelal bekend en teleurstellend.

 

Op willekeurige basis enkele oefeningen doen is geen optie! Bij Eastside Performance werken wij vanuit een gedegen visie met een vaste structuur. met effectieve methoden en een goede opbouw bestaande uit verschillende fasen. Snel en indrukwekkende resultaten zijn zeker mogelijk en kunnen eerder regel dan uitzondering zijn! De sporters die ik train en begeleid hebben allemaal een eigen persoonlijke trainingsschema opgesteld naar zowel korte als lange termijn doelstellingen.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Trainen is meer dan het "slechts" uitvoeren van enkele oefeningen, het is een doelgericht proces gericht op het behalen van resultaat!

In dit proces is het trainingsschema slechts onderdeel van een compleet systeem en de lange termijn is belangrijker dan de korte termijn!

Het behalen van resultaat bestaat ook uit veel meer dan alleen krachttraining!

Sterker worden en spiermassa ontwikkelen doe je niet alleen met krachttraining!

Explosiviteit en snelheid zijn zeer belangrijke elementen omdat het lichaam deze ook kan verliezen!

Het lichaam is gemaakt om te bewegen, om te gooien, om te springen en om te rennen!

Flexibiliteit, mobiliteit en stabiliteit zijn eigenschappen die absoluut (ruim) voldoende aanwezig moeten zijn, het lichaam kan niet zonder!

Core strength & stability training zorgt voor sterke rompspieren en blessurepreventie!

Strength & conditioning training verhoogt onder andere het metabolisme en zorgt voor een beter kracht/uithoudingsvermogen!

Rust & herstel zijn ook onmisbare elementen en verdere uitleg hierover is niet nodig, of toch wel ... ?!

 

En het gaat al vanaf de eerste minuut fout als je geen effectieve warming up doet.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wanneer je de sportschool binnen stapt kun je gaan bewegen, oefeningen doen of je kunt gaan trainen en hoewel deze drie punten voor de meeste sporters sterk op elkaar lijken is er in werkelijk een wereld van verschil! Bij bewegen en het willekeurig combineren van oefeningen zul je nauwelijks tot geen resultaat behalen! Het is heel belangrijk om te gaan trainen, dit klinkt heel logisch maar toch gebeurd dit niet veel!
 

 

 

 

 

 

 

 

 

Periodisering is de sleutel tot continue progressie.

 

Periodisering in krachttraining is niets meer of minder dan je trainingen goed plannen. Een planning waarin je de oefeningen, volume en intensiteit varieert. Als

je bijvoorbeeld voor kracht of een wedstrijd gaat trainen is een methodische (lees:geperiodiseerde) opbouw nodig. Naast de trainingen schenk je bij de

periodisering in krachttraining ook minstens zo veel aandacht aan herstel en adaptatie. Je lichaam moet de tijd hebben om te kunnen herstellen en te wennen

aan de trainingsbelasting. Zonder herstel en adaptatie kun je niet sterker worden.

 

Bij Eastside Performance werken wij met persoonlijke trainingsschema's. Het is absoluut géén standaard 'kant-en-klaar' trainingsschema, maar daadwerkelijk

een persoonlijk opgesteld trainingsschema. Jouw doelstellingen staan centraal en daarbij zal ik kiezen voor de meest effectieve trainingsmethode. Bij het

bepalen van de oefeningen, herhalingen en sets houd ik rekening met jouw ervaring van krachttraining, het aantal dagen, belastbaarheid, blessures en/of

klachten

 

Het is niet de bedoeling om van schema naar schema te hoppen want dan ben je niet meer aan het trainen, dan ben je telkens willekeurige oefeningen aan het doen.


 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


 

Gerelateerde artikelen;

 

Are you a gamer?

 

Some simple knowledge

 

Caution! You are doing it wrong!

 

General physical preparedness fase

 

Eerst de techniek, dan de progressie en vervolgens de overload

 
 
 

 

Since 2008 © PT-NIJMEGEN NETHERLANDS  - INFO@PT-NIJMEGEN.NL