[warm up]   [my number 1 rule]   [wat is jouw doelstelling]   [your best friend]   [KEEP IT SIMPLE & COOL]   [train like an athlete]

 

 
 
 
 
Home > Start here > Stuff you should read > Listen to your trainer 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10                               Search this website / Newsletter / Contact
 
 
 
 
 ▪ Some random stuff I
 ▪ Some random stuff II
 ▪ Some random stuff III
 ▪ Some random stuff IV
 ▪ Some random stuff V
 ▪ Some random stuff VI
  Some random stuff VII
 ▪ Some random stuff VIII

BEN JIJ EEN GAMER?


 

 

Wat je moet weten;

 

A goal without a plan is just a wish ...

 

So if you want to get stronger and/or leaner, i have just three letters for you:

 

B.I.G. (Butt In Gym)

 

There are 168 hours in a week.

 

If you can't find 3/4 hours to workout, you are not busy, you are crazy!

 

Use the 3 letters, change your life and start with a great pursuit towards succes!

 

And everything starts with a strong and neverending mindset!

 


 

Voorwoord

 

 

Géén tijd om te trainen bestaat niet!

 

Dat is zelfs de grootste smoes aller tijden en het is onzin!

 

Er is tijd genoeg, alleen trainen heeft op dat moment niet jouw prioriteit!

 

Het is niet één van die dingen waar jij tijd voor wilt maken!

 

Think about this;

 

Er is wel tijd om tv te kijken, er is tijd voor Facebook, Whatsapp en internet, er is tijd om te gamen, er is tijd voor vrienden en het sociale

leven, er is tijd voor het lezen van boeken en tijdschriften, er is tijd om uit te slapen, er is tijd voor het bezoeken van restaurants en er

is ook tijd voor uitgaansgelegenheden en jouw favoriete bar voor de vrijdagmiddag borrel!

 

Need i say more?!  

 

Iedereen heeft tijd om te trainen, het heeft alleen niet altijd bij iedereen de (hoogste) prioriteit!

 

De mindset

 

 

Op weg naar succes en resultaat is de mindset absoluut de belangrijkste factor!

 

Wanneer deze niet in orde is en/of aanwezig is dan kun je nooit en te nimmer een resultaat boeken!

 

Afvallen, sterker worden, een six-pack ontwikkelen en/of sneller worden ... het behalen van deze doelstellingen kan nooit gebeuren

zonder wilskracht en doorzettingsvermogen. En deze moet je kunnen blijven leveren is de belangrijkste factor van allemaal!

 

Je kunt toegang hebben tot een geweldige gym met de beste coach ter wereld die de meest effectieve programma's voor jouw

ontwikkeld maar bij een gebrek aan structuur, consistentie en geduld (continuous effort) bereik je géén resultaat!

 

De meeste mensen duiken, zeker de eerste paar maanden, als een kip zonder kop vol gas de sportschool in, om vervolgens weer een

paar weken elders te verblijven omdat ze niet meteen effect zien of merken.

 

Daarna gaan de trainingen vaak met up's en down's want er is steeds weer geen resultaat! Dat dit niet helemaal de juiste manier

van trainen is hoef ik niet uit te leggen, maar waarom is dit veelal wel de praktijk?

 

What's my point?

 

 

Het gaat erom dat je over een langere periode van bijvoorbeeld een jaar, elke week zonder uitzondering 1-3 keer per week traint!

 

Als dit al niet mogelijk is dan kun je nooit doelstellingen realiseren!

 

Verwacht dus géén resultaat als je met 'up's en down's' af en toe naar de sportschool gaat!  

 

Voor resultaat moet je gemiddeld drie keer week trainen!

 

Uiteraard is dat in de praktijk door diverse omstandigheden niet altijd mogelijk maar dat is geen probleem.

 

Blijf wel altijd minimaal eens per week trainen! Maak gebruik van de continuous effort methode, dat is de sleutel tot succes!

 

Are you a GAMER?

 

 

We willen allemaal snel resultaat en nog liever gisteren dan vandaag. Dat vind ik ook zo mooi aan het veranderen van je

lichaamssamenstelling. Nieuwe schoenen en kleren kun je zo online bestellen, daar hoef je weinig tot niks voor te doen.

 

Bij het veranderen van je lichaamssamenstelling werkt het zo echter niet. Daar moet je toch echt dingen voor doen

en net zo goed dingen voor laten. En weet je wat? Trek daar maar gerust minimaal een jaar voor uit. Je hebt er toch

ook jaren over gedaan om zo te worden?

 

Het ligt niet aan je veel te zware botten, het ligt niet aan het vasthouden van vocht en het ligt ook niet aan de kwade

voedingsindustrie. Het ligt niet aan je leeftijd en het ligt ook niet aan tijdgebrek en/of geen wilskracht.

 

Het ligt allemaal aan jezelf!

 

Geen bullshit excuses en anderen de schuld in de schoenen schuiven, maar eerlijk zijn naar jezelf.

 

Ja, dat is confronterend, maar het begint allemaal bij die bewustwording!

 

Quick fixes zijn er niet, wondermiddelen bestaan niet en progressie gaat nooit in een constante rechte lijn.

 

En als je weer stopt met dit proces? Dan moet je weer opnieuw beginnen.

 

Simpel, maar mijn advies zou zijn om niet steeds te stoppen!

 

Als je niet stopt met dit proces van voeding en trainen dan hoef je ook niet steeds opnieuw te beginnen.

 

Als je doet wat je altijd deed, krijg je wat je altijd kreeg en dat is waarom ik van deze levensstijl houd.

 

Het is aan jou en aan niemand anders!

 

Dus kies wat je wilt, ga er voor en blijf het doen, want de enige oplossing is consistentie.

 

Are you a gamer?

 

G: Goal Oriented [Doelgericht]

 

Je kunt niet ergens naartoe werken als je niet weet wat je wil.

 

Gasten die "het" hebben, weten wat ze willen.

 

Ze hebben doelen en dit uit zich in de vorm van zelfvertrouwen.

 

Ze weten waar ze naartoe werken en ze doen wat nodig is om er te komen.

 

Als je niet duidelijk kunt definiëren wat je doelen zijn wanneer iemand je ernaar vraagt, is het tijd om er bij stil te staan en uit

te zoeken wat je wil. Iemand die zijn doelen kent, straalt "het" echt uit.

 

A: Accountable [Verantwoordelijk]


Mensen die "het" hebben zijn verantwoordelijk voor hun eigen acties. Of je nou een sporter bent, een ondernemer, of gewoon

iemand die graag een sportschool wil hebben; als je "het" hebt, geef je anderen niet de schuld. Punt. Als deze jongens een dag

slecht spelen, zullen ze zeggen, "ik speelde slecht vandaag". Ze hebben geen smoesjes.

 

Je zult ze nooit horen zeggen: "Oh, nou, ik heb vannacht slecht geslapen" of "de persoon die me van school moest halen was te laat."

Ze zijn verantwoordelijk voor zichzelf. Altijd. Deze mensen weten, intrinsiek, dat alleen zij verantwoordelijk zijn voor het al dan niet

bereiken van hun doelen. Als zij het verknoeien zullen zij altijd deze verantwoording op zich nemen en verder gaan. Geen schuld,

geen smoesjes.

 

M: Motivated [Gemotiveerd]

 

Zelfgemotiveerd om precies te zijn. Als je "het" hebt, heb je niemand anders nodig om je te motiveren. Je bent niet degene die

een peptalk nodig heeft voor de training en/of wedstrijd.

 

E: Exact [Precies]


Winnaars zijn precies.

 

Om een hoog niveau te bereiken moet je ervoor zorgen dat je bepaalde dingen doet om er te komen.

 

Een coach of een mentor komt hierbij kijken om je te helpen vorm te geven. Sommige gasten hebben "het", maar moeten in de juiste

richting worden gestuurd. Als je een prof voetballer wil zijn, moet je niet trainen om een marathon te kunnen rennen.

 

Concentreer de training niet op dingen die niet belangrijk zijn en/of op dingen die niet kunnen worden toegepast op jouw sport.

 

Je moet precies zijn en precies de dingen doen die je helpen om beter te worden.

 

R: Resilient [Veerkrachtig]

 

Dit is misschien wel het belangrijkste element! De eerste vier onderdelen doen er niet toe als je het niet afmaakt. Mannen en vrouwen

die "het" hebben gaan door tot het einde. Je kunt doelgericht, verantwoordelijk, gemotiveerd zijn en precies de goede training doen,

maar als je stopt wanneer het zwaar wordt, dan heb je "het" nooit gehad.

 

Mensen die het hebben verliezen wedstrijden en raken ook geblesseerd, maar het verschil tussen hen en anderen is dat ze niet dicht-

klappen en juist doorgaan! Altijd en overal! Het leren van een gemaakte fout is (misschien) wel de beste leerschool. Iemand die het

heeft zal hiervan leren en gaat altijd door!

 

Mijn input

 

Ik heb met talloze sporters gewerkt in veel verschillende sporten en ik kan je vertellen dat de meeste mensen die “het” hebben, een

verhaal hebben. Ze komen over alsof ze de touwtjes in handen hebben, maar als je met ze praat kom je erachter dat ze het heel zwaar

hebben gehad.

 

Ze hebben mogelijk familieproblemen gehad of zijn geblesseerd geweest, maar ze blijven positief en zijn veerkrachtig genoeg om door te

blijven zetten. Die veerkracht wordt hun grootste kenmerk.

 

Het hebben van "het" draait niet om het programma. Ik lees de forums en ik zie mensen online discussiëren of ze voor Jim Wendler's 5/3/1

programma of het "Westside for Skinny Bastards plan" moeten kiezen. Het is uitstekend om goed na te denken over je programma’s, maar

als je "het" niet hebt – als je niet de juiste mentale houding hebt – dan maakt het geen barst uit welk programma je volgt.

 

Er zijn gasten die vele jaren een goed programma doen, maar zijn erg slecht in vorm wanneer ze naar mijn sportschool komen. Ze zijn

zwak en ze zien eruit alsof ze nooit hebben gesport. Ze hebben zichzelf nooit tot het uiterste gebracht. Ze hebben "het" niet!

 

Heb jij 'Het' en ben jij een 'Gamer'?

 

 

Het draait niet om het programma als de mindset niet goed is!

 

Het draait niet om het materiaal als de mindset niet goed is!

 

Je moet eerst mentaal goed zijn, de gym en het programma komen op de tweede plaats!

 

Joe Defranco (USA)

 

 

Gerelateerde artikelen;

 

The road to succes and the continuous effort methode

 

No more mr. Nice guy!

 

Trust me, i am your coach

 

De sportschool

 

Listen to your trainen en mr. Statham

 

Listen to your trainen en my number 1 rule

 
 
 

 

Since 2008 © PT-NIJMEGEN NETHERLANDS  - INFO@PT-NIJMEGEN.NL