[warmING up]   [HYPERTROFIE TRAINING]   [KRACHTTRAINING VS BODYBUILDING]   [WAAR GAAT HET FOUT]   [TAKING CARE OF BUSINESS]

[trainen per spiergroep]   [YOU'RE DOING IT WRONG]   [Sterker worden en spiermassa ontwikkelen]   [train like an athlete]

 

 
 
 
 
Home > Stuff you should read > Listen to your trainer                                                                                              Search this website / Newsletter / Contact
 
 
 
 
 ▪ Als je begrijpt wat ik ...
 ▪ De beste manier ...
 ▪ Effectieve vetverbr.
 ▪ Beste buikspieroefening
 ▪ High intensity training
 ▪ Waarom cardio training
  Core strength training
 ▪ Sterke rugspieren

KettleBell Training;


 

 

Wat je moet weten;

 

Trainen met de kettlebell is een vorm van functionele krachttraining.

 

Kettlebell training zorgt voor een optimale vetverbranding.

 

Zeer goede training om de rompspieren aan te spreken.

 

De conditie verbeteren zonder gebruik van cardio-apparatuur.

 

Krachttraining, cardio training, core strenght training en flexibiliteitstraining in één training.

 

Zeer geschikt voor sportspecifieke training.

 

Intensieve en veelzijdige manier van trainen, mede doordat je niet veel tijd nodig hebt voor een complete training.

 


 

Use the big iron balls!

 

 

Een kettlebell is een van oorsprong russisch trainingsmateriaal en de kettlebells worden ook wel "Balls of strenght" genoemd.

 

Het is een roestvrij gietijzeren kogel met een handvat eraan.

 

Al honderden jaren word in Rusland dit middel gebruikt voor allerlei trainingsdoelen.

 

Van oorsprong werden de kettlebells door topsporters gebruikt, tegenwoordig door iedereen die (snel) resultaten wil behalen.

 

Trainen met een kettlebell lijkt veel op het trainen met vrije gewichten, zoals een halter of dumbells, met het grote verschil dat je

nauwelijks isolatie-oefeningen kunt doen. Je schakelt bij bijna alle oefeningen een groot aantal spieren in, zo boek je dus ook meer

resultaat. Tegelijk word je sterker omdat de link tussen je zenuwstelsel en je spieren wordt verbetert.

 

Als je op een hoog tempo doortraint, dan doe je tegelijkertijd ook meteen een goede cardio-workout!

 

Geen enkele andere trainingsvorm brengt uw vetverbranding zo snel op gang als een explosieve kettlebelltraining!

 

Kettlebell training is één van de beste methoden om zeer snel sterker, slanker en explosiever te worden.

 

Dit heeft te maken met het feit dat het lichaam tijdens de gehele training, vanwege de enorme krachten die vrijkomen, goed leert te

stabiliseren. Daardoor is kettlebell training ook meteen één van de beste manieren om je rompspieren te trainen.

 

Techniek bij kettlebell training

 

           

 

Hierboven zie je van, links naar rechts, de face the wall squat, de kettlebell sumo deadlift en de kettlebell swing.

 

Om de deadlift en de swing goed uit te kunnen voeren is het belangrijk om eerst de face to wall squat te beheersen.

 

De face the wall squat is de perfecte oefening om de juiste flexibiliteit in de heup en rug te krijgen die nodig zijn om de andere twee

oefeningen goed uit te kunnen voeren. Het is belangrijk om een goede lichaamscontrole te hebben/krijgen en het verschil te weten

tussen een heupdominante oefening en een kniedominante oefening.

 

Wanneer je de face the wall squat niet kunt uitvoeren met een goede techniek dan kun je zeker de deadlift en swing niet correct uitvoeren;

met als gevolg dat je op den duur een blessure krijgt, 100% gegarandeerd!

 

Toch zie je in de praktijk veelal het tegenovergestelde; beide oefeningen worden gewoon gedaan met vele kilo's terwijl de uitvoering niet

goed is, je bent dus een oefening aan het doen over een langere termijn met bij elke herhaling een slechte en veelal verkeerde techniek.

 

Dit kun je vergelijken met het rijden in een auto die vier lekke banden heeft.

 

Pavel Tsatsouline;

 

 

 

In de voormalige Sovjet Unie werd veel nagedacht over en geëxperimenteerd met trainingsmethoden, sport was destijds immers nauw

verbonden met politiek belang. De Russische krachttrainings-goeroe Pavel Tsatsouline is degene geweest die de Kettlebell pas echt

bekend wist te maken. Bijnamen van Tsatsouline zijn "Master of Sports" en "Evil Russian".

 

Pavel Tsatsouline, geboren op 23 augustus 1969 in Minsk, is een fitness-instructeur en nauw betrokken geweest bij de ontwikkeling van

Martial Arts. Met behulp van Kettlebells trainde hij commando’s en agenten van de Russische geheime dienst om hun conditie, kracht en

flexibiliteit te ontwikkelen. Pavel Tsatsouline trainde o.a. ook de U.S. Marine Corps en de NNSA (National Nuclear Security Administration).

 

Na het vallen van de Muur waaide deze manier van trainen van achter het IJzeren Gordijn over naar het Westen. Inmiddels hebben de

Kettlebells Nederland bereikt. In de jaren negentig begon hij de goedbewaarde Russische krachttrainings-geheimen te ontsluiten voor

het westerse publiek met boeken als The Russian Kettlebell Challenge, Power to the People en Enter the Kettlebell.

 

Sportspecifieke training met de kettlebell

 

Kettlebelltraining heeft een enorme transfer naar andere takken van sport.

 

Dit wil zeggen, dat trainen met de kettlebell uw prestaties op totaal ander sportgebied aanzienlijk zal verbeteren.

 

Beter dan alleen met halters, dumbells of cardio-apparatuur ontwikkel je met kettlebells kracht, conditie en flexibiliteit in een moeite door.

 

De oefeningen, waarbij slingerbewegingen vaak de basis zijn, laten de spieren meer in vloeiende overgangen samenwerken.

 

Deze bewegingen staan veel dichter bij "real-life" bewegingen als trekken, tillen, en zwaaiende acties.

 

De aanschaf van een kettlebell;

 

Met de kettlebell kun je zeer veelzijdig en afwisselend trainen voor diversen doelstellingen; de kettlebell zorgt voor een effectieve en

resultaatgerichte training en is onmisbaar bij core strength & stability training voor sterke buikspieren en sterke rugspieren.

 

De aanschaf is niet zo moeilijk want de kettlebell's zijn makkelijk verkrijgbaar, maar pas na de aanschaf van de kettlebell ontstaat bij

veel mensen het volgende probleem; "Hoe ga ik er eigenlijk mee trainen?"

 

In het begin lukt het nog wel om wat verschillende oefeningsvormen te doen met de kettlebell en soms zit er ook nog een standaard

foldertje bij met wat oefeningen die je kunt uitvoeren. Niet lang daarna worden de trainingen saai en zeker wanneer er niet de

gewenste resultaten mee worden bereikt dan komen de volgende problemen:

 

'Hoe moet je met de kettlebell een goede en complete training doen?'

 

'Wat is de juiste techniek om de oefeningen uit te voeren?'

 

'Wat moet de trainingsmethode zijn, hoeveel sets moet ik uitvoeren met hoeveel herhalingen of seconden?'

 
 
KETTLEBELL PROGRAMMA; TRAININGSSCHEMA INCL. DVD EN TWEE E-BOOK

 

Het trainingsschema's is zeer effectief en resultaatgericht en bestaat uit een aantal basis oefeningen die je in eerste instantie moet beheersen met een perfecte techniek en daarnaast de oefeningen die je moet uitvoeren met de kettlebell.

 

Na het plaatsen van de bestelling zal ik contact opnemen om het schema op te kunnen stellen naar persoonlijke doelstellingen en/of wensen. 

 

Door het gebruik van foto's en een duidelijke uitleg bij elke oefening is het trainingsschema zeer makkelijk te begrijpen;

 

Nadat u het trainingsschema heeft ontvangen kunt u altijd contact met mij opnemen wanneer iets toch niet helemaal duidelijk is.

 

Daarnaast bestaat het programma uit een dvd en twee bijbehorende e-book's van Pavel Tsatsouline.

 

Op deze dvd legt Pavel op een zeer duidelijke manier een groot aantal kettlebell oefeningen uit. 

 

 

Trainingsschema : Persoonlijk schema opgesteld door PT Nijmegen
DVD; :

Enter the kettlebell van Pavel Tsatsouline*

E-Book; : Enter the kettlebell van Pavel Tsatsouline*
E-Book; : The Russian Kettlebell Challenge van Pavel Tsatsouline*

 

* Klik hier om alleen de dvd inclusief e-book's te bestellen;

 


 

€ 49,95 

 

Prijs is inclusief b.t.w. & verzendkosten

 

 

Bestelwijze van het kettlebell programma:

Klik op bovenstaande bestel button of stuur een e-mail naar info@pt-nijmegen.nl waarin u aangeeft dit programma te bestellen.

Ik zal dan zo snel mogelijk contact met u opnemen voor het opstellen van het persoonlijke trainingsschema.

 

Het trainingsschema word opgestuurd per post samen met de dvd en daarnaast ontvangt u het schema ook per e-mail in .pdf formaat.

Mocht u nog vragen hebben of wilt u eerst advies dan kunt u met deze vragen ook terecht bij PT Nijmegen.

 

Klik hier om vanuit België het kettlebell pakket aan te vragen; 

   

 

© PT NIJMEGEN - INFO@PT-NIJMEGEN.NL