Home > Start here > Stuff you should read > Listen to your trainer 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10                               Search this website / Newsletter / Contact
 
 
 

 

 ▪ Warming up

  Foam roller

 ▪ Self myofascial release

 ▪ Herstel trainingen

 ▪ Actief herstel

 ▪ Spier activatie oefening

 ▪ Foam roller bestellen

  Foam roller workshop

DE FOAM ROLLER 2.0; MORE INFO ABOUT ROLLIN'


 

 

Wat je moet weten;

 

De sporters die ik begeleid bij Eastside Performance gebruiken altijd de foam roller.

 

Ter warming up om de spieren te masseren, knopen en littekenweefsel te verwijderen, ter activatie van bepaalde spieren,

om beperkingen te verhelpen, als onderdeel van core strength & stability training of als workout filler.

 

De foam roller is absoluut een essentiŽel onderdeel van de training!

 

Iedereen gebruikt de foam roller of zou de foam roller moeten gebruiken!

 

Het moet voor, tijdens of na de trainingssessie worden gedaan en in feite dient het ook op de rustdagen te worden gedaan om

het lichaam klaar te maken en voor te bereiden op de volgende workout of wedstrijd.

 


 

The bad blue foam roller;

 


 

Ik heb het hier niet over de witte of blauwe pluizige foam rollers, deze zijn veel te zacht en kun je beter als hoofdkussen gebruiken!

 

Ik bedoel hier de zwarte foam rollers, het echte werk van samengeperst schuim van de merken OPTP, Perform Better of Elite FTS.

 

The best black foam roller you should use!

 


 

Precies de juiste foam roller om het zachte spierweefsel goed te krijgen en tegelijkertijd een traan in je ogen te laten komen.

 

Foam rollen is een essentieel onderdeel van iedere training & iedere rustdag als je niet naar de sportschool gaat.

 

Je zou het iedere dag moeten doen! A daily routine ...

 

Waarom is Foam Rollen zo belangrijk?

 

Met name het verbeteren van de range of motion is heel erg belangrijk.

 

Veel mensen hebben last van te strakke en stijve spieren waardoor ze niet goed kunnen bewegen.

 

Hiervoor worden nog steeds de statische rek-en-strek-oefeningen gedaan in de hoop dat het beter zal worden maar hierdoor zullen de

klachten juist alleen maar erger worden. Door deze methode gaat ook de kracht en explosiviteit verloren!

 

 

Beschik jij niet over bovenstaande flexibiliteit dan moet je geen rekoefeningen doen, maar juist de foam roller gebruiken!

 

Door het verbeteren van de range of motion van de gewrichten kun je de beweegpatronen van het lichaam op een goede manier uitvoeren.

 

Dit heeft te maken met het afvlakken van littekenweefsel, het verwijderen van verklevingen (hervormen van de fascia), het verminderen

van spanning / strakheid en neurologische inefficiŽnties.

 

De foam roller verbeterd het herstel en vermindert het effect van Delayed Onset Muscle Soreness, verlate spierpijn.

 

Voor een nog beter effect moet je de foam roller gebruiken in combinatie met andere hersteltherapieŽn voor het spierweefsels, meestal

gegroepeerd als myofasciale release (SMR) als triggerpoint therapie (golfballen, tennisballen), trigger point therapie, active release

technique (ART) en de stick.

 

Foam rollin' and the next generation;

 

Hoe Foam rollen aan het veranderen is.

 

 

In combinatie met conventionele foam rolling gebruik ik ook een kleine medicijn bal om op te rollen veelal ook de honkbal. Deze hebben

een hogere dichtheid en daardoor kun je een meer gerichte methode toepassen als massage, precies als tennisbal en lacrosse bal

toepassingen.

 

Maar dat is niet het mooiste eraan!

 

Lineaire bewegingen op een conventionele foam roller worden nu vloeiende bewegingen over je lichaam en meerdere spiergroepen en

kinetische segmenten. Als we spanning en inefficiŽnties vanuit verschillende hoeken over ieder gewricht aanpakken.

 

Dit is zeer belangrijk, omdat we de impact niet lineair vertragen of zelfs versnellen.

 

Onze lichamen handelen in 3D en we bewegen, behandelen het en verbeteren het functioneren ervan ook in 3D.

 

Foam rolling video; new technique's

 
   

   

Conclusie over de foam roller;

 

Everyone uses it or everyone should be using it!

 
 

FOAM ROLLER PAKKET;

 

 

 

Compleet pakket bestaande uit;

 Foam roller 30/90 x 15 cm (Perform Better/Elite FTS)

 Instructie dvd (Gofit foam roller techniques)

 Handleiding (97 pagina's)

 Warm up routine (activatie/foam roller/self myofascial release)

 

 

Foam roller pakket inclusief 90 cm foam roller

 

Ä 99,95 

 

inclusief btw & verzendkosten

 

 

Foam roller pakket inclusief 30 cm foam roller

 

Ä 79,95 

 

inclusief btw & verzendkosten

 

 

Foam roller pakket inclusief 30 en 90 cm foam roller

 

Ä 149,95 

 

inclusief btw & verzendkosten

 

 

 


 

 

 

Foam roller (90 cm) inclusief warm up routine; activatie/foam roller/self myofascial release.

 

Ä 69,95 

 

inclusief btw & verzendkosten

 

 

Foam roller (30 cm) inclusief warm up routine; activatie/foam roller/self myofascial release.

 

Ä 49,95 

 

inclusief btw & verzendkosten

 

 

Foam roller (30 cm & 90 cm) inclusief warm up routine; activatie/foam roller/self myofascial release.

 

Ä 120,00 Ä 99,95 

 

inclusief btw & verzendkosten

 

 

Bestelwijze van de foam roller en/of pakket;

Klik op bovenstaande 'bestel button' of stuur een e-mail naar info@pt-nijmegen.nl waarin u aangeeft om een foam roller of pakket te bestellen.

Na ontvangst van uw betaling ontvangt u een bevestiging per e-mail en word uw bestelling zo snel mogelijk verstuurd naar het opgegeven adres.

De foam rollers zijn altijd op voorraad en word binnen 2-3 dagen naar u toe verzonden.

Mocht u vragen hebben of wilt u eerst advies dan kunt u met deze vragen ook terecht bij PT Nijmegen;

wanneer er na ontvangst van de bestelde producten iets niet naar wens is dan hoor ik dat graag van u.

 

Klik hier om vanuit BelgiŽ het foam roller pakket aan te vragen; 

 

   

 

© PT NIJMEGEN - INFO@PT-NIJMEGEN.NL