[warm up]   [my number 1 rule]   [wat is jouw doelstelling]   [your best friend]   [KEEP IT SIMPLE & COOL]   [train like an athlete]

 

 
 
 
 
 
Home > Start here > Stuff you should read > Listen to your trainer 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10                               Search this website / Newsletter / Contact
 
 
 

 

  De gym rulez 

  Arnold and more rules

  My rule number 1

  Alphabet of training

  Rust en herstel 

 ▪ Resultaatgericht trainen

 ▪ Core strength training

UIT DE GYM RULEZ; DE SQUAT


 

 

Squat!

 

Get under the bar and lift heavy shit.

 

Squat!

 

Deze beweging is net als de hip hinge ook één van de grondmotorische basis vormen van bewegen en mag absoluut niet ontbreken.

 

De squat is in principe net zo belangrijk als de deadlift en als je bovenstaande informatie goed hebt bestudeerd dan weet jij nu genoeg!

 

Gebruik een halter, dumbbells, kettlebells, medicijn ballen of het eigen lichaamsgewicht, houd het gewicht op de rug, naast 't lichaam

of boven het lichaam dat maakt niet uit maar doe de squat!

 

Uiteraard is het wel heel belangrijk dat je de squat goed kunt uitvoeren maar dit blijkt in de praktijk voor heel veel sporters toch een

lastige opgave.

 

Het grote probleem is vaak het kiezen van de juiste variant, zowel voor beginners als wanneer de back squat niet mogelijk is.

 

 

Gerelateerde artikelen;

 

Tha real gym rulez!

 

Caution! You are doing it wrong!

 

General physical preparedness fase

 

Eerst de techniek, dan de progressie en vervolgens de overload

 

De strength standards & de game changer

 

De grote drie oefeningen voor elke sporter

 

Sterker worden en spiermassa ontwikkelen

 

Kracht en explosiviteit

 

Warming up

 

Squat en deadlift

 

Rust en herstel

 

De-load week

 
 
 

 

Since 2008 © PT-NIJMEGEN NETHERLANDS  - INFO@PT-NIJMEGEN.NL